Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan araştırmada, şeker eklenmiş gıdaların tüketimini azaltan çocukların kolesterol ve tansiyonlarında büyük ölçüde düzelme gözlendi.
Obez çocukların şeker tüketimlerini azaltmaları 10 gün gibi kısa bir sürede bile etkisini gösteriyor.
Amerikalı bilim insanlarının araştırması, kilolu olan ve yaşları 9 ila 18 arasında değişen 43 çocuk üzerinde gerçekleştirildi.
Kaliforniya Üniversitesi’nde yapılan araştırmada, çocukların kilo kaybına yol açmadan ve aldıkları kalori azaltılmadan, yedikleri şeker miktarı düşürüldü.
Örneğin çocukların yiyecek menülerine pasta yerine patates eklendi.
10 gününün sonunda çocukların hiç kilo kaybetmemelerine rağmen sağlık durumlarının daha iyiye gittiği belirlendi.
Ntv’nin haberine göre şeker tüketimlerini azaltmalarıyla çocukların “kötü kolesterol” seviyesinin yüzde 10,tansiyonlarınınsa yüzde 5 oranında düştüğü tespit edildi.
Çocukların açlık kan şekeri ve insülin düzeyleri de büyük ölçüde düzeldi.
Şekerin sağlığa doğrudan zararlı mı olduğu yoksa şeker tüketilmesi sonucu alınan kilonun mu sağlığı bozduğu konusunda tartışmalar uzun bir süredir devam ediyordu.
Bu son araştırmayla fazla şeker tüketiminin doğrudan sağlığı olumsuz etkilediği belirlenmiş oldu.
Özellikle şeker eklenmiş gıdaların günlük kalori tüketiminin yüzde 10’unuyla sınırlandırılması gerektiği belirtiliyor.
Bilinçsiz tedavi yöntemleri hayati risk taşıyor
1
2. evre siroz nedir? Siroz ölümcül mü?
13956 kez okundu
2
Tokat’ta Karın Ağrısıyla Giden Hastadan 6 Kiloluk Kitle Çıkarıldı
938 kez okundu
3
Bilim İnsanları, Gerçek Et Gibi Kendini İyileştirebilen Yapay Et Dokusu Üretti
820 kez okundu
4
Muğla’da Ambulans Helikopter Kazası: 4 Kişi Hayatını Kaybetti
394 kez okundu
5
Kolajen desteği cildin elastikiyetini artırıyor, pekala kırışıklıklar?
360 kez okundu